3r Valencià UD 2

Objectius

  • Llegir amb fluïdesa i entonació els textos presentats.
  • Fer una lectura comprensiva dels textos presentats.
  • Utilitzar les preguntes com a estratègia per a resoldre dubtes en la comprensió del text.
  • Reforçar el vocabulari relacionat amb els aliments.
  • Identificar i relacionar les paraules sinònimes.
  • Saber diferenciar la síl·laba tònica d’una paraula.
  • Usar el guionet en l’escriptura de numerals i en la separació de síl·labes.
  • Conéixer el concepte d’oració, identificar-ne i redactar-ne.
  • Comprendre un text instructiu, en concret, una recepta.
  • Conéixer la classificació per gèneres de la biblioteca.
  • Expressar-se oralment amb correcció davant de les situacions de comunicació plantejades

Continguts

  • Lectura: “Hui dinem amb la iaia”. La mateixa història de sempre. Gabriel Barnes i Horacio Elena.
  • Vocabulari: els aliments. Paraules sinònimes
  • Ortografia: la síl·laba tònica. El guionet.
  • Gramàtica: l’oració.
  • Expressió oral i escrita: receptes de cuina.
  • Literatura: la biblioteca (II).

Criteris d’avaluació

  • Llig la narració i la resta de textos amb una pronúncia, una entonació i un ritme adequats.
  • Reflexiona sobre el comportament dels personatges de la narració.
  • Relaciona el contingut de la narració amb vivències personals.
  • Pregunta sobre el contingut del text llegit.
  • Identifica el contingut del text en les activitats de comprensió.
  • Utilitza amb correcció el lèxic relacionat amb els aliments.
  • Identifica i relaciona paraules que són sinònimes.
  • Localitza la síl·laba tònica d’una paraula.
  • Utilitza el guionet per a separar les síl·labes d’una paraula.
  • Escriu numerals amb guionet.
  • Identifica els grups de paraules que són oracions.
  • Completa i forma oracions amb sentit.
  • Comprén el contingut d’una recepta de cuina.
  • Identifica la classificació per gèneres dels llibres de la biblioteca.
  • S’expressa oralment amb correcció.

Mínims exigibles

  • Saber identificar els sinònims del vocabulari bàsic.
  • Identificar la síl·laba tònica d’una paraula.
  • Reconéixer i elaborar oracions amb sentit.
  • Expressar-se oralment amb coherència i respectant les normes de comunicació establides.

Exercicis on-line

#01 – Síl·laba tònica
#02 – Síl·laba tònica
#03 – Nombre de síl·labes
#04 – Síl·laba tònica i àtona
#05 – Síl·laba tònica
#06 – Síl·laba tònica

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s